Sterowanie Adaptacyjne
Sygnalizacja zależna od ruchu dobiera długość światła zielonego do bieżącego zapotrzebowania, stwierdzonego dzięki detektorom ruchu. Jednak jeżeli zapotrzebowanie jest większe od przewidzianego w programie sygnalizacji, następuje zakończenie sygnału zielonego wraz z upływem narzuconego arbitralnie maksimum, powodując niepotrzebne zatrzymania pojazdów. Aby ten efekt zminimalizować stosuje się przełączanie programów sygnalizacji z różnymi czasami maksymalnymi zielonego.
Sterowanie Adaptacyjne to sterowanie z adaptowaniem maksimów światła zielonego do bieżących potrzeb, które sterownik realizuje na podstawie informacji z systemu detekcji. Zachowany jest przy tym cykl maksymalny, również w przypadku realizowania nadmiarowego zestawu faz. Zastosowanie Sterowania Adaptacyjnego eliminuje konieczność stosowania wielu programów sygnalizacji.
Algorytm Sterowania Adaptacyjnego został opracowany w TECHVISION i dostępny jest na sterownikach GENEO-TRAFFDRON.